reklama

Krst ohňom...

...či lepšie povedané dažďom, alebo Ranya prvýkrát sama za volantom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Vodičšký preukaz vlastním takmer presne na deň celé dva roky. Ale až dnes som sedela v aute sama...úplne sama. 

Niežeby som nejazdila za tie dva roky, šoférovala som celkom dosť (ak nerátam samozrejme 10-mesačnú pauzu, keď som počas školského roka vo Francúzsku) - niekoľkokrát do Nitry, do Brna, do Tesca v Lamači, v bratislavských uličkách... no všade kde sa naskytla možnosť.

Jednoducho som však nemohla zniesť myšlienku, že by som sa v tom aute ocitla - sama. Za 18 rokov kariéry spolujazdca ani nemám možnosť sa v aute za jazdy ocitnúť sama (v tom lepšom, bežnom a bezpečnom prípade, pozn. autorky).
Jazda autom bola teda pre mňa zo zvyku vždy vrcholne spoločenská činnosť, proste som nechcela v tom aute byť sama. Nešlo to! Prišlo mi to, ako ísť sama so sebou na rande. 
Ibaže, nie je zdravé visieť celý život na maminej sukni a tak aj pre mňa nastal čas osamostatniť sa - zo šoférskeho hľadiska. A dokonca si myslím, že menej som sa obávala odísť študovať do cudzieho mesta úplne sama, ako dnes ráno nasadnúť bez inej osoby do maminho striebristého tátoša, ktorého som na tri dni dostala do opatery. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja nová sivá kabelka, do ktorej sa zmestí všetko a ktorú by som najradšej so sebou nosila ešte aj do kúpeľne a na vynesenie smetí pred bránu, síce vyzerá úplne perfektne a štýlovo na sedadle spolujazdca, ale veľa toho nenahovorí a je len slabou náhradou za toho "ozajstného" spolujazdca.

ALE! Prežila som to! Prvýkrát som sa sama odviezla zo Stupavy do mesta, pekne som zaparkovala (priznávam, že táto činnosť je mojou nočnou morou), dokonca som vyliezla na obrubník (no tak toto je ešte horšia nočná mora, keďže moj posledný pokus o vylezenie na obrubník sa skončil roztrhanou pneumatikou a výsledok bolo, že som mala traumu z vyliezania na obrubníky a konkrétne na obrubník pred bránkou mojich starých rodičov...) a ešte som potom odtiaľ aj pekne vyparkovala. V tom najväčšom lejaku s viditeľnosťou bočných zrdkadiel minimálnou som sa dopravila celá a v poriadku rovno pred dom. A to všetko celkom nespoločensky, úplne sama a úplne ticho....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tak mám radšej spolujazdcov, je mi veselšie a tak ma hreje pri srdci, no.... (a je to ekologickejšie okrem toho)

(pozn. autorky: počas deja nedošlo k poškodeniu pneumatík, lakov ani iných častí môjho ani ostatných áut. Ak vám niekto oškrel auto, tak som to nebola ja, ale súcitím s vami.)

Ranya Malovičová

Ranya Malovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Študentka politických vied so zameraním na Blízky a Stredný Východ na Institut d'études politiques de Paris. Momentálne v Káhire. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáTak toto som ja...Môj židovský svetDopisy z púšteDopisy z FrancúzskaRodina mojaTancuj, tancuj, vykrúcajTaké všeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu